Najčastejšie otázky a odpovede

Virtuálna karta v mobile

AKO FUNGUJE VIRTUÁLNA DOPRAVNÁ KARTA V MOBILE?

Virtuálna dopravná karta je bezpečne uložená v aplikácii Google Pay a môžete ňou platiť vo vozidlách hromadnej dopravy jednoduchým priložením mobilu k čítačke kariet. Aplikácia Ubian vám umožňuje dobíjanie kreditu alebo kúpu časových lístkov na virtuálnu dopravnú kartu. Viac informácií na www.ubian.sk/virtualna-dopravna-karta.

ČO POTREBUJEM NA TO, ABY SOM MOHOL POUŽÍVAŤ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Pre aktiváciu virtuálnej dopravnej karty potrebujete smartfón s Androidom vo verzii min. 5.1 s podporou NFC. V smartfóne si nainštalujte aplikáciu Google Pay a UBIAN, ktoré si môžete zadarmo stiahnuť z obchodu Google Play. Pre používanie aplikácie Google Pay je nutné mať aktívny Google účet. Pri používaní platby mobilom nemusíte byť online.

KTORÉ TELEFÓNY NEPODPORUJÚ PLATBU VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Virtuálnu dopravnú kartu nie je možné aktivovať na všetkých modeloch smartfónov, napríklad model Huawei P Smart túto funkciu nepodporuje. Virtuálnu kartu nie je možné všeobecne aktivovať na mobiloch, ktoré nepodporujú používanie aplikácie Google Pay (napr. iPhone).
Rovnako nie je možné používať virtuálnu kartu v smartfónoch, ktoré nepodporujú platbu cez NFC. Podporu platby cez NFC si skontrolujete v Nastaveniach vášho smartfónu.

KDE VŠADE MÔŽEM CESTOVAŤ S VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Priebežne aktualizovaný zoznam dopravcov, ktorí vydávajú virtuálnu dopravnú kartu, je na www.ubian.sk/virtualna-dopravna-karta.
Následne zakúpenú virtuálnu dopravnú kartu je možné používať na cestovanie u dopravcov, ktorí akceptujú platbu plastovou dopravnou kartou vo verejnej doprave a sú zapojení vo vzájomnom zúčtovaní.

AKO ZAPLATÍM CESTOVNÉ VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Virtuálna dopravná karta funguje pri platbe v autobuse rovnako ako klasická plastová dopravná karta. Virtuálna dopravná karta je bezpečne uložená v mobile. Pri kúpe cestovného lístka stačí rozsvietiť displej mobilu, priložiť ho k čítačke palubného počítača (pri vodičovi) alebo k čítačke pri dverách a zaplatiť za cestovný lístok . V mobile musí byť zapnutá funkcia NFC, mobil nemusí byť online. Pri zaplatení sa cena cestovného lístka odpočíta z kreditu na virtuálnej karte a vodič vám vydá cestovný lístok. Smartfón je potrebné mať priložený k čítačke, až kým sa nevytlačí cestovný lístok.

MÁM PLASTOVÚ DOPRAVNÚ KARTU. MÔŽEM JU POUŽIŤ NA PLATBU MOBILOM?

Súčasnú plastovú dopravnú kartu, ktorú vydal dopravca zapojený do projektu “virtuálna dopravná karta” si môžete “virtualizovať” do mobilu jednoducho v aplikácii Ubian. Virtualizovať môžete len dopravnú kartu, ktorej ste držiteľom. Systém kontroluje meno a priezvisko držiteľa karty a tiež dátum narodenia. Na základe tejto plastovej karty vznikne vaša nová virtuálna karta s rovnakým typom karty ako plastová karta bez nutnosti pripájať dokumenty pre nárok na zľavu. Virtuálnu kartu uloženú v Google Pay môžete používať samostatne ako novú dopravnú kartu alebo si neskôr môžete preniesť obsah z plastovej karty na virtuálnu.

  • 1. Prihlásite sa do aplikácie Ubian

  • 2. Ak máte svoju plastovú kartu pripojenú k vášmu účtu, stačí si ju zobraziť v záložke “Karta” a zobrazí sa vám button “Aktivovať” možnosť platiť mobilom. Po kliknutí na button vás aplikácia bude ďalej navigovať ako postupovať.

  • 3. Ak zatiaľ nemáte pripojenú svoju plastovú kartu k účtu, stačí zvoliť na záložke “Karta” pripojenie novej karty (ikonka “+” vpravom hornom rohu obrazovky), ďalej zvolíte možnosť “Mám dopravnú kartu” a “Chcem platiť mobilom v autobuse”. V nasledujúcej obrazovke vás aplikácia vyzve na priloženie svojej plastovej karty k mobilu a aplikácia cez technológiu NFC vyčíta SNR číslo vašej karty. Po úspešnom overení sa vám vaša plastová karta pripojí k účtu a môžete ju virtualizovať.


Po dokončení procesu virtualizácie plastovej karty sa vám nová virtuálna karta uloží do aplikácie Google Pay a môžete ju hneď používať na cestovanie.
V aplikácii Ubian sa na vašej plastovej karte zobrazí možnosť preniesť si obsah tejto karty na novú virtuálnu kartu. Prenesenie obsahu karty je bezplatný a môžete tak urobiť kedykoľvek v budúcnosti.
Po prenesení obsahu karty bude vaša pôvodná plastová karta zablokovaná a nebudete ju môcť ďalej používať v doprave na cestovanie.

MÁM PREUKAZ ŠTUDENTA. MÔŽEM HO POUŽIŤ NA PLATBU MOBILOM?

Pre platbu mobilom u dopravcu je potrebné aktivovať si novú virtuálnu kartu, ktorou môžete jednoducho platiť v prostriedkoch hromadnej dopravy u vybraných dopravcov. Súčasný plastový preukaz študenta vydaný strednou školou alebo vysokou školou/univerzitou zatiaľ nie je možné preniesť do mobilu.

MÔŽEM SI NA VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU AKTIVOVAŤ ZĽAVU NA CESTOVNOM?

Áno, rovnako ako je nárok na zľavu uložený na plastovej dopravnej karte, je uložený aj vo virtuálnej karte v mobile.
Ak vaša karta vznikla virtualizáciu vašej plastovej karty, zľava sa automaticky prenesie aj na virtualizovanú kartu bez nutnosti pripájať dokumenty pre nárok na zľavu. Ak si zakupujete novú virtuálnu kartu, v procese nákupu vás aplikácia vyzve na priloženie príslušných dokumentov potrebných na priznanie nároku na danú zľavu.
Vodič alebo revízor je oprávnený overiť si totožnosť cestujúceho voči údajom na virtuálnej dopravnej karte predložením dokladov od cestujúceho. Nárok na zľavu je potrebné podložiť dokladmi pri nákupe virtuálnej karty, aplikácia vás vyzve priložiť príslušné dokumenty potrebné pre daný typ zľavy.

CHCEM SI RESETOVAŤ SMARTFÓN DO VÝROBNÝCH NASTAVENÍ. AKO NESTRATIŤ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Ak potrebujete urobiť bežný reštart smartónu, nie je potrebná žiadna akcia pre zachovanie virtuálnej dopravnej karty. Ak potrebujete urobiť reset smartfónu do výrobných nastavení je potrebné si odpojiť virtuálnu dopravnú kartu v aplikácii Google Pay, aby sa zachovala pre uloženie do smartfónu po novom nastavení smartfónu. Pred resetom postupujte takto:
1. Otvoríte si aplikáciu Google Pay a zobrazíte Vašu dopravnú kartu
2. V pravom hornom rohu zvolíte možnosť „Presunúť do iného telefónu“. Zobrazí sa informačné okno a potvrdíte túto akciu tlačidlom „Odstrániť“.
3. Po opätovnom nainštalovaní aplikácie Google Pay sa Vám dopravná karta zachová na Vašom účte, stačí ju kliknutím opätovne aktivovať.

ČO KEĎ STRATÍM MOBIL, V KTOROM MÁM ULOŽENÚ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Virtuálnu dopravnú kartu je možné zablokovať rovnako ako plastovú kartu. Je potrebné kontaktovať dopravcu, ktorý vám vydal virtuálnu dopravnú kartu a požiadať o jej zablokovanie. Podobne je možné riešiť aj prenos zostatku alebo prípadné reklamácie.

MÔŽEM MAŤ VIAC VIRTUÁLNYCH DOPRAVNÝCH KARIET V MOBILE?

Na jednom smartfóne je možné používať na platbu v autobuse len jednu virtuálnu dopravnú kartu. Môžete však aktivovať druhú virtuálnu dopravnú kartu (napr. pre dieťa), ale je nutné túto druhú virtuálnu dopravnú kartu uložiť v mobile, ktorý bude používaný na platbu vo vozidle. V aplikácii Google Pay je tak vždy aktívna len jedna virtuálna dopravná karta. Avšak v aplikácii Ubian si môžete uložiť viac dopravných kariet (plastových aj virtuálnych), na ktoré môžete dobíjať kredit alebo kupovať časové lístky cez jeden účet.

NEMÁM ZOBRAZENÉ AKTUÁLNE TRANSAKCIE

V aplikácii Google Pay uvidíte vždy posledné vykonané transakcie virtuálnou dopravnou kartou. V aplikácii Ubian si môžete pozrieť všetky transakcie, ktoré ste vykonali na dopravnej karte (dobitie kreditu, kúpu časového lístka, jazdu apod.), posledné transakcie sa zobrazujú s oneskorením jedného dňa po ich autorizácii v zúčtovacom centre.

AKÚ PLATNOSŤ MÁ VIRTUÁLNA DOPRAVNÁ KARTA?

Virtuálna dopravná karta má nastavenú platnosť 1 rok od zakúpenia. Ak sa vám platba mobilom osvedčí, môžete požiadať o predĺženie platnosti na ďalšie obdobie jednoducho v aplikácii Ubian. O konci platnosti karty a o možnosti prolongácie vás budeme včas informovať

MÁM PLASTOVÚ DOPRAVNÚ KARTU DOPRAVCU, KTORÝ NEPONÚKA PREDAJ VIRTUÁLNEJ KARTY. MÔŽEM SI KÚPIŤ VIRTUÁLNU KARTU U DOPRAVCU, KTORÝ PONÚKA PREDAJ VIRTUÁLNEJ KARTY A NÁSLEDNE PRENIESŤ KREDIT Z PLASTOVEJ NA VIRTUÁLNU?

Môžete si kúpiť virtuálnu kartu dopravcu, ktorý ponúka túto možnosť, ale preniesť zostatok kreditu na virtuálnu kartu nie je možné, ak patrí inému dopravcovi. Môžete používať obidve karty nezávisle, kým neminiete zostatok z plastovej karty, prípadne plastovú kartu zrušiť na predpredajnom pracovisku dopravcu, kde vám vedia vrátiť nevyužitý zostatok. Predtým si však overte, či virtuálnu kartu je možné použiť u dopravcu, ktorého služby využívate. Zoznam dopravcov, ktorí akceptujú virtuálnu dopravnú kartu sú v zozname https://www.ubian.sk/spolupracujeme označení ikonkou mobilu.

CESTOVNÉ PORIADKY, VYHĽADÁVANIE SPOJOV, INFORMÁCIE O MEŠKANÍ SPOJOV

AKO SI VYHĽADÁM SPOJE, TRASY?

Zadajte do vyhľadávacieho riadku Štart názov zastávky odkiaľ cestujete alebo použite vašu aktuálnu polohu pomocou povoleného GPS. Následne zadajte cieľovú zastávku a aplikácia vám vyhľadá najlepšie spoje alebo trasy. Pre rýchlejšie vyhľadávanie môžete použiť filter na typ dopravy (BUS, VLAK, MHD) a pri voľbe MHD priamo vybrať mesto.

NEVIEM NÁJSŤ SPOJ, KTORÝ URČITE PREMÁVA

Skontrolujte si, aký máte zapnutý filter. Všetky spoje, odchody na webe a v aplikácii Ubian sú vyhľadávané na základe dát dodaných od dopravcov. Dopravca zodpovedá za správnosť dát cestovných poriadkov. Dáta na dennej báze aktualizujeme. Ak spoj stále nie je možné vyhľadať, kontaktujte nás prosím na info@ubian.sk a my overíme spoj s dopravcom.

ČO AK NEPOZNÁM NÁZOV ZASTÁVKY?

Pomocou aplikácie môžete vyhľadávať aj konkrétne adresy. Stačí, ak zadáte do vyhľadávacieho riadku adresu v čo najpresnejšom tvare. Miesto, kam sa chcete dostať si môžete vybrať aj priamo na mape, a to buď krátkym klikom na vybrané miesto na mape a kliknutím „Navigovať“ alebo vybraním cieľovej zastávky na mape, klikom na ikonku zastávky zobraziť jej detail a vybrať si „Naviguj ma sem“. V prípade výberu konkrétneho spojenia, môžete použiť Navigovať na navigáciu k východiskovej zástavke z Detailu spojenia. Zobrazenie zastávok na mape alebo výber cieľa z mapy je možné využiť len pri pripojení na internet.

APLIKÁCIA MI NEZOBRAZUJE MAPY, ČO MÁM ROBIŤ?

V prípade, že aplikácia nezobrazuje mapové podklady, skontrolujte vaše pripojenie k internetu (WiFi alebo mobilné dáta). Ak máte internet k dispozícii a aplikácia stále nezobrazuje mapy, skúste prepnúť medzi mapovým a textovým zobrazením.

ČO ZNAMENÁ ONLINE POLOHA VOZIDIEL NA MAPE?

V prípade, ak nám dopravca poskytuje online dáta o polohe jeho vozidiel na mape, zobrazujeme ich polohu na mape a odhadované meškanie pri konkrétnom spoji. Tieto dáta sú poskytované a garantované dopravcami.

MEŠKANIE SPOJA

Meškanie spoja je zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania ako odhadované meškanie. Výpočet odhadu meškania závisí od časového intervalu, v akom aktualizujú dáta dopravcovia (spravidla je to 20s, výnimka je MHD Bratislava, ktorá aktualizuje dáta v intervale 1 min). Tieto dáta sú zároveň zobrazované aj v ikone vozidla na mape. Zoznam dopravcov, ktorí poskytujú dáta o meškaní vozidiel sú v záložke Spolupráca.

EČV VOZIDLA

Niektorí dopravcovia nám poskytujú aj Evidenčné číslo vozidla (EČV), ktoré nájdete v Detaile linky. V prípade, ak EČV nie je uvedené, nemáme tento údaj k dispozícii od dopravcu.

NEBOLA NÁJDENÁ ŽIADNA NÁSTUPNÁ ZASTÁVKA V MOJOM OKRUHU

Aplikácia hľadá zastávky v pešej dostupnosti do 1000 metrov. Ak je vaša aktuálna poloha mimo túto dostupnosť od zastávok, tak nevie nájsť pre vás vhodné spojenie. Táto situácia môže nastať v prípade, ak vo filtri pre typ dopravy nemáte zahrnuté MHD spoje (tzn. máte vybratý iba filter BUS, VLAK alebo jeden z nich). Vlakové a prímestské zastávky nemajú takú hustú sieť, aby boli dostupné do 1000 metrov z akejkoľvek polohy v meste. Zapnite si filter BUS, VLAK, MHD a aplikácia vám nájde najbližšiu zastávku, ak v okruhu premáva MHD.

KÚPA KREDITU NA DOPRAVNÚ KARTU, PREDPLATNÝ ČASOVÝ LÍSTOK (ELEKTRIČENKA) A KÚPA NOVEJ DOPRAVNEJ KARTY

AKO SI PRIDÁM KARTU, SNR ČÍSLO KARTY?

Pre pridanie karty je nutné najskôr sa registrovať v Ubiane, registrácia je možná cez Google účet, Facebook alebo meno a heslo. Kartu si registrujete uvedením údajov z karty: Meno, Priezvisko a SNR číslo karty. Meno a priezvisko musí byť napísané vo forme, ako je uvedené na dopravnej karte. SNR číslo karty nájdete na dopravnej karte (spravidla 10 alebo 17 miestne číslo) alebo na cestovnom lístku, ktorý vám vydal vodič.

AKO ZISTÍM ZOSTATOK NA KARTE ALEBO PLATNOSŤ ČASOVÉHO LÍSTKA?

Registrujte si svoju dopravnú kartu v aplikácii UBIAN cez Karta alebo Môj Ubian / Dopravná karta a budete mať denne k dispozícii prehľad o stave kreditu na dopravnej peňaženke alebo platnosti predplatného cestovného lístka (PCL alebo časového lístka) vo svojom mobile. Registrácia karty prináša aj pohodlie pri nabíjaní kreditu alebo kúpy PCL, pretože kartu máte uloženú v aplikácii a nemusíte vždy pri nákupe opisovať SNR číslo. Aktuálna informácia o zostatku kreditu je z posledného načítania dát od dopravcu. V niektorých prípadoch prichádzajú dáta od dopravcu oneskorene (max. 2 dni), preto je dôležité si čítať aj k akému dátumu je zostatok na karte aktualizovaný.

AKÉ PRODUKTY A U KTORÝCH DOPRAVCOV MÔŽEM NAKÚPIŤ V ESHOPE?

Cestujúci si môže v eshope dobiť kredit na dopravnú kartu, kúpiť si predplatný cestovný lístok (PCL alebo časový lístok) alebo si zakúpiť novú dopravnú kartu. Podmienkou je, aby vydavateľom dopravnej karty bol dopravca, ktorý podporuje nákup produktov cez eshop. Aktuálny zoznam dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian, nájdete v záložke Spolupráca. Po registrácii svojej karty v eshope vám bude zobrazená informácia, či dopravca, ktorý vám vydal kartu, podporuje nákup cez eshop Ubian.

VLASTNÍM BRATISLAVSKÚ MESTSKÚ KARTU (BMK)

Eshop môže použiť aj držiteľ Bratislavskej mestskej karty, ak si u Dopravcu (Dopravný podnik mesta Bratislava) aktivoval dopravnú aplikáciu na svojej Bratislavskej mestskej karte. Držiteľ BMK si na BMK môže dobiť kredit alebo kúpiť PCL pre Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja (IDS BK).

VLASTNÍM PREUKAZ ŠTUDENTA ALEBO PREUKAZ ŽIAKA VYDANÝ ŠKOLOU

Preukaz študenta je vydávaný vysokou školou s vizuálom ISIC (alebo vizuálom vysokej školy). Preukazy žiaka sú vydávané základnou alebo strednou školou s vizuálom ISIC (alebo iným vizuálom školy). Držitelia Preukazu študenta / žiaka môžu nakupovať v eshope, ak majú na Preukaze aktivovanú dopravnú peňaženku Dopravcu, ktorý umožňuje nákup produktov cez Ubian (zoznam nájdete v záložke Spolupráca) a zaplatený prolongačný poplatok za využívanie zliav v doprave pre daný školský rok.

PLATBA PREBEHLA, ALE NA DOPRAVNEJ KARTE SA NENAVÝŠIL KREDIT

Platba za dobitie kreditu  alebo kúpu časového lístka po úspešnom dokončení procesu nákupu je pripísaná na náš účet alebo na účet dopravcu. Po nákupe je nutné priložiť kartu k zariadeniu dopravcu (čítačke kariet), aby sa kredit aktualizoval na dopravnej karte. Objednávka je spravidla aktivovaná v zariadeniach dopravcu po 30 min až do 2 hodín od nákupu. Ak sa pri pokuse o zápis na dopravnú kartu budete nachádzať v oblasti bez pokrytia signálom mobilného operátora, nemusí byť zápis úspešný a kredit bude na kartu pripísaný neskôr.

Zariadenia dopravcu sú čítačky dopravných kariet v palubnom počítači pri prímestských linkách alebo na označovačoch cestovných lístkov vo vozidlách MHD. V Ubiane vidíte informáciu o dobití kreditu ako čakajúcu operáciu. V prípade, ak ku zápisu sumy zakúpeného kreditu neprišlo, nebola táto informácia ešte nahratá do zariadení dopravcu. Skúste prosím neskôr priložiť kartu k zariadeniu.
Ak problém so zápisom kreditu pretrváva, prosím kontaktujte nás na info@ubian.sk. V správe uveďte SNR číslo karty, číslo objednávky, meno a priezvisko držiteľa karty.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ DOBITÝ KREDIT?

Objednaný a zaplatený kredit na karte nie možné stornovať. Po zaplatení objednávky sa informácia o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade, ak z nejakých dôvodov nemôžete precestovať kredit, môžete navštíviť kontaktné miesto dopravcu a požiadať o zrušenie karty a vrátenie kreditu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ ZAKÚPENÉ PCL (ČASOVÝ LÍSTOK) ?

Zaplatená objednávka PCL môže byť vystornovaná, len ak začiatok platnosti daného PCL nastane až minimálne o jeden deň (najskôr druhý deň po zakúpení). To znamená, že ak PCL už je platné, alebo platí od zajtrajšieho dňa, storno už nie je možné. Po zaplatení objednávky sa informácia o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade nejasností, napíšte na mail info@ubian.sk, radi vás informujeme. Podmienky storna sa riadia prepravnými podmienkami dopravcu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ KÚPU NOVEJ KARTY?

Objednávka novej karty nemôže byť stornovaná, lebo pokyn na výrobu karty už danému dopravcovi bol zaslaný v čase potvrdenia objednávky a karta je prijatím objednávky už v systéme personalizovaná na meno objednávateľa. Dopravná karta s personalizovanými údajmi (meno, priezvisko, typ karty, platnosť a typ zľavy) je zhotovená podľa osobitných požiadaviek objednávateľa a určená osobitne pre tohto jedného objednávateľa. Po prevzatí karty, môžete kartu zrušiť na kontaktnom mieste príslušného dopravcu a neprecestovaný kredit vám bude vrátený späť dopravcom.

MOŽNOSŤ PLATBY CEZ GOOGLE PAY, APPLE PAY

Aktuálne neponúkame možnosť zaplatiť za produkty v eshope cez GooglePay alebo ApplePay. Akonáhle bude táto možnosť prístupná na platobnej bráne banky, uvidíte ju pri spôsobe výberu platby.

MUSÍM MAŤ DOPRAVNÚ KARTU PRI KONTROLE V AUTOBUSE?

Cez Ubian si zakúpite časový lístok a máte aktuálnu informáciu o platnosti časového lístka. V aplikácii máte informácie o svojej dopravnej karte, platnosti časového lístka alebo výške kreditu. Stále však je potrebné nosiť plastovú dopravnú kartu so sebou a preukazovať svoj časový lístok prepravnej kontrole v autobuse alebo vodičovi.

MOŽNOSŤ POUŽIŤ DOPRAVNÚ KARTU NA CESTOVANIE U INÝCH DOPRAVCOV

Väčšina dopravcov je zapojená do vzájomného zúčtovania dopravných kariet. To znamená, ak máte vydanú kartu tu uvedeného dopravcu, môžete svoju kartu použiť na platbu cestovného aj v autobusoch všetkých zapojených dopravcov. Zoznam dopravcov, ktorí si vzájomne uznávajú elektronické peňaženky na dopravných kartách,
• ARRIVA Michalovce
• ARRIVA Trnava
• BUS Karpaty Stará Ľubovňa
• Dopravný ponik mesta Banská Bystrica (len karty vydané SAD Zvolen a SAD Lučenec)
• Dopravný podnik mesta Košice
• Dopravný podnik mesta Prešov
• DZS - M.K.Trans
• Eurobus Košice
• MDS Považská Bystrica
• SAD Dunajská Streda
• SAD Humenné
• SAD Lučenec
• SAD Poprad
• SAD Prievidza
• SAD Prešov
• SAD Trenčín
• SAD Zvolen (iba karty vydané SAD Lučenec)
• SAD Žilina
• Slovak Lines (karty vydané Slovak Lines môžu byť použité u iných dopravcov)

preukaz študenta (ISIC) a prolongácia zľavy NA DOPRAVU NA PREUKAZE ŠTUDENTA

MÁM PREUKAZ ŠTUDENTA / PREUKAZ ŽIAKA

Ak vlastníte Preukaz študenta vysokej školy alebo Preukaz žiaka základnej alebo strednej školy, môžete si v aplikácii UBIAN v časti Môj Ubian jednoducho registrovať svoj preukaz. Budete mať v mobile aktuálne informácie o platnosti zľavy na dopravu. Rovnako jednoducho si môžete dobíjať kredit alebo kupovať PCL v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup v eshope (viď časť ESHOP).

MÔŽEM SI PROLONGOVAŤ ZĽAVU NA DOPRAVU CEZ APLIKÁCIU?

Áno, ak vlastníte Preukaz žiaka základnej alebo strednej školy, môžete si v aplikácii Môj Ubian po registrácii svojho preukazu jednoducho prolongovať zľavu na dopravu. Možnosť prolongácie nájdete v Môj Ubian v časti Preukaz študenta. Táto možnosť neplatí pre držiteľov Preukazu študenta vydaných vysokou školou.

MÔŽEM SI DOBIŤ KREDIT ALEBO KÚPIŤ ČASOVÝ LÍSTOK AJ NA PREUKAZE ŠTUDENTA/ŽIAKA?

Áno, ak si pridáte Preukaz žiaka alebo Preukaz študenta do Ubianu, môžete si dobíjať kredit alebo kupovať časový lístok v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian. Aktuálny zoznam dopravcov nájdete v záložke Spolupráca. Podmienkou je tiež aktivácia dopravnej peňaženky na preukaze a zaplatenie prolongačného poplatku.

Vernostný program ZELENÉ KILOMETRE

VERNOSTNÝ PROGRAM ZELENÉ KILOMETRE

Vernostný program Zelené kilometre pripravujeme v spolupráci s dopravcami. Informácie o vernostnom programe ako aj zoznam zapojených dopravcov nájdete na stránke Zelené kilometre, rovnako aj Pravidlá vernostného programu.

CESTUJEM AUTOBUSOM, ALE NEUKAZUJÚ SA MI ZELENÉ KILOMETRE

Cestujúci má možnosť zbierať Zelené kilometre len na vlastnú kartu. Ak pri pridaní karty sa meno a priezvisko držiteľa pridanej dopravnej karty zhoduje s menom a priezviskom prihláseného užívateľa, tak pridaná karta sa označí ako “vlastná”. Karta môže byť pripojená ako “vlastná” len k jednému účtu.
Ďalším dôvodom prečo sa nezobrazujú v konte Zelené kilometre môže byť to, že do programu sú zapojení len niektorí dopravcovia. Zoznam zapojených dopravcov, pre ktorých cestujúci môže zbierať kilometre za cestovanie v mestskej a prímestskej doprave sa nachádza na stránke "Zelené kilometre.

KÚPA SMS LÍSTKA V APLIKÁCII

AKO FUNGUJE SMS LÍSTOK PRE MHD A ŽELEZNICE?

Kúpiť SMS lístok je služba, ktorá uľahčuje cestujúcemu zaslať správu na kúpu SMS lístka a to priamo výberom konkrétneho SMS lístka a odoslaním jedným klikom. Pri zapnutej lokalizácii sa vám zobrazí mesto, kde je možné cestovať so zakúpeným SMS lístkom. SMS lístok je odoslaný štandardne ako keby ste poslali SMS správu na dané číslo. Po odoslaní vám príde do správ spätná SMS so zakúpeným cestovný lístkom (nie do aplikácie). Pre zakúpenie SMS lístka na železniciach, si zvoľte vo výbere Vlaky.

NEAKTUÁLNE TRANSAKCIE A STAV KREDITU

NEMÁM ZOBRAZENÉ VŠETKY TRANSAKCIE

V prípade, ak dopravca poskytuje informácie o jazdách, cestujúci si môže pozrieť transakcie na svojej dopravnej karte v obrazovke Karta po prihlásení. Transakcie sa zobrazujú v Ubiane po načítaní informácií o jazdách a zostatku kreditu na karte z vozidiel dopravcu, preto môže dôjsť k omeškaniu prenosu informácií spravidla 2 dni. Preto môže cestujúci dočasne vidieť nie všetky transakcie a neaktuálny stav kreditu. Cestujúci v transakciách vidí objednávku kreditu, pripísanie kreditu na kartu a odpísanie kreditu pri jednotlivých jazdách, ktoré zaplatí svojou dopravnou kartou. Rovnako sa mu zobrazí aj kúpa predplatného cestovného lístka.

KEDY BUDE PRIPÍSANÝ KREDIT NA DOPRAVNÚ KARTU PO DOBITÍ V ESHOPE

Kredit je na kartu pripísaný po priložení karty ku zariadeniu dopravcu, ktoré má aktualizované informácie o eshopových dobitiach. K aktualizácii zariadení dochádza v pravidelných intervaloch, zvyčajne do 4 hodín od dobitia v eshope by mali byť aktualizované všetky zariadenia dopravcu. Sú prípady, kedy môže byť kredit pripísaný neskôr a to len výnimočne pri spojoch, ktoré vychádzajú z oblastí, ktoré nie sú pokryté mobilným signálom, a tým pádom sa informácia o dobití karty nahrá do zariadenia vozidla až po pripojení zariadenia vozidla na mobilnú sieť. Takáto situácia sa môže tiež stať pri prvom rannom spoji a z tohto dôvodu odporúčame cestujúcemu, aby mal vždy rezervu na dopravnej karte a dobíjal kartu s dostatočným predstihom.

Zákaznícka podpora

Ak ste nenašli odpoveď, napíšte nám správu.
Telefonická podpora na +421 915 861 474 (v pracovné dni od 7:00 do 15:30 hod.). Telefonicky neposkytujeme informácie o odchodoch alebo meškaniach autobusov a vlakov, aktuálne informácie o spojoch nájdete v  Cestovné poriadky.

Prevádzkovateľ

TransData s.r.o.
M.R.Štefánika 139
010 01 Žilina

IČO: 35 741 236
IČ DPH: SK2020242763
Zapísaná v OR OS Žilina, oddiel: Sro, vl. č. 69536/L

Kontakt

Mail: info@ubian.sk
Tel.: +421 915 861 474