Často kladené otázky

A. CESTOVNÉ PORIADKY

AKO SI VYHĽADÁM SPOJE, TRASY?

Zadajte do vyhľadávacieho riadku Štart názov zastávky odkiaľ cestujete alebo použite vašu aktuálnu polohu pomocou povoleného GPS. Následne zadajte cieľovú zastávku a aplikácia vám vyhľadá najlepšie spoje alebo trasy. Pre rýchlejšie vyhľadávanie môžete použiť filter na typ dopravy (BUS, VLAK, MHD) a pri voľbe MHD priamo vybrať mesto.

NEVIEM NÁJSŤ SPOJ, KTORÝ URČITE PREMÁVA

Skontrolujte si, aký máte zapnutý filter. Všetky spoje, odchody na webe a v aplikácii Ubian sú vyhľadávané na základe dát dodaných od dopravcov. Dopravca zodpovedá za správnosť dát cestovných poriadkov. Dáta na dennej báze aktualizujeme. Ak spoj stále nie je možné vyhľadať, kontaktujte nás prosím na info@ubian.sk a my overíme spoj s dopravcom.

ČO AK NEPOZNÁM NÁZOV ZASTÁVKY?

Pomocou aplikácie môžete vyhľadávať aj konkrétne adresy. Stačí, ak zadáte do vyhľadávacieho riadku adresu v čo najpresnejšom tvare. Miesto, kam sa chcete dostať si môžete vybrať aj priamo na mape, a to buď krátkym klikom na vybrané miesto na mape a kliknutím „Navigovať“ alebo vybraním cieľovej zastávky na mape, klikom na ikonku zastávky zobraziť jej detail a vybrať si „Naviguj ma sem“. V prípade výberu konkrétneho spojenia, môžete použiť Navigovať na navigáciu k východiskovej zástavke z Detailu spojenia. Zobrazenie zastávok na mape alebo výber cieľa z mapy je možné využiť len pri pripojení na internet.

APLIKÁCIA MI NEZOBRAZUJE MAPY, ČO MÁM ROBIŤ?

V prípade, že aplikácia nezobrazuje mapové podklady, skontrolujte vaše pripojenie k internetu (WiFi alebo mobilné dáta). Ak máte internet k dispozícii a aplikácia stále nezobrazuje mapy, skúste prepnúť medzi mapovým a textovým zobrazením.

ČO ZNAMENÁ ONLINE POLOHA VOZIDIEL NA MAPE?

V prípade, ak nám dopravca poskytuje online dáta o polohe jeho vozidiel na mape, zobrazujeme ich polohu na mape a odhadované meškanie pri konkrétnom spoji. Tieto dáta sú poskytované a garantované dopravcami.

MEŠKANIE SPOJA

Meškanie spoja je zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania ako odhadované meškanie. Výpočet odhadu meškania závisí od časového intervalu, v akom aktualizujú dáta dopravcovia (spravidla je to 20s, výnimka je MHD Bratislava, ktorá aktualizuje dáta v intervale 1 min). Tieto dáta sú zároveň zobrazované aj v ikone vozidla na mape. Zoznam dopravcov, ktorí poskytujú dáta o meškaní vozidiel sú v záložke Spolupráca.

EČV VOZIDLA

Niektorí dopravcovia nám poskytujú aj Evidenčné číslo vozidla (EČV), ktoré nájdete v Detaile linky. V prípade, ak EČV nie je uvedené, nemáme tento údaj k dispozícii od dopravcu.

NEBOLA NÁJDENÁ ŽIADNA NÁSTUPNÁ ZASTÁVKA V MOJOM OKRUHU

Aplikácia hľadá zastávky v pešej dostupnosti do 1000 metrov. Ak je vaša aktuálna poloha mimo túto dostupnosť od zastávok, tak nevie nájsť pre vás vhodné spojenie. Táto situácia môže nastať v prípade, ak vo filtri pre typ dopravy nemáte zahrnuté MHD spoje (tzn. máte vybratý iba filter BUS, VLAK alebo jeden z nich). Vlakové a prímestské zastávky nemajú takú hustú sieť, aby boli dostupné do 1000 metrov z akejkoľvek polohy v meste. Zapnite si filter BUS, VLAK, MHD a aplikácia vám nájde najbližšiu zastávku, ak v okruhu premáva MHD.

B. DOBITIE KREDITU, KÚPA PCL A KÚPA NOVEJ KARTY V ESHOPE

AKO SI PRIDÁM KARTU, SNR ČÍSLO KARTY

Pre pridanie karty je nutné najskôr sa registrovať v Ubiane, registrácia je možná cez Google účet, Facebook alebo meno a heslo. Kartu si registrujete uvedením údajov z karty: Meno, Priezvisko a SNR číslo karty. Meno a priezvisko musí byť napísané vo forme, ako je uvedené na dopravnej karte. SNR číslo karty nájdete na dopravnej karte (spravidla 10 alebo 17 miestne číslo) alebo na cestovnom lístku, ktorý vám vydal vodič.

AKO ZISTÍM ZOSTATOK NA KARTE ALEBO PLATNOSŤ ČASOVÉHO LÍSTKA

Registrujte si svoju dopravnú kartu v aplikácii UBIAN cez Karta alebo Môj Ubian / Dopravná karta a budete mať denne k dispozícii prehľad o stave kreditu na dopravnej peňaženke alebo platnosti predplatného cestovného lístka (PCL alebo časového lístka) vo svojom mobile. Registrácia karty prináša aj pohodlie pri nabíjaní kreditu alebo kúpy PCL, pretože kartu máte uloženú v aplikácii a nemusíte vždy pri nákupe opisovať SNR číslo. Aktuálna informácia o zostatku kreditu je z posledného načítania dát od dopravcu. V niektorých prípadoch prichádzajú dáta od dopravcu oneskorene (max. 2 dni), preto je dôležité si čítať aj k akému dátumu je zostatok na karte aktualizovaný.

AKÉ PRODUKTY A U KTORÝCH DOPRAVCOV MÔŽEM NAKÚPIŤ V ESHOPE?

Cestujúci si môže v eshope dobiť kredit na dopravnú kartu, kúpiť si predplatný cestovný lístok (PCL alebo časový lístok) alebo si zakúpiť novú dopravnú kartu. Podmienkou je, aby vydavateľom dopravnej karty bol dopravca, ktorý podporuje nákup produktov cez eshop. Aktuálny zoznam dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian, nájdete v záložke Spolupráca. Po registrácii svojej karty v eshope vám bude zobrazená informácia, či dopravca, ktorý vám vydal kartu, podporuje nákup cez eshop Ubian.

VLASTNÍM BRATISLAVSKÚ MESTSKÚ KARTU (BMK)

Eshop môže použiť aj držiteľ Bratislavskej mestskej karty, ak si u Dopravcu (Dopravný podnik mesta Bratislava) aktivoval dopravnú aplikáciu na svojej Bratislavskej mestskej karte. Držiteľ BMK si na BMK môže dobiť kredit alebo kúpiť PCL pre Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja (IDS BK).

VLASTNÍM PREUKAZ ŠTUDENTA ALEBO PREUKAZ ŽIAKA VYDANÝ ŠKOLOU

Preukaz študenta je vydávaný vysokou školou s vizuálom ISIC (alebo vizuálom vysokej školy). Preukazy žiaka sú vydávané základnou alebo strednou školou s vizuálom ISIC (alebo iným vizuálom školy). Držitelia Preukazu študenta / žiaka môžu nakupovať v eshope, ak majú na Preukaze aktivovanú dopravnú peňaženku Dopravcu, ktorí umožňuje nákup produktov cez Ubian (zoznam nájdete v záložke Spolupráca) a zaplatený prolongačný poplatok za využívanie zliav v doprave pre daný školský rok.

PLATBA PREBEHLA, ALE NA DOPRAVNEJ KARTE SA NENAVÝŠIL KREDIT

Platba za dobitie kreditu  alebo kúpu časového lístka po úspešnom dokončení procesu nákupu je pripísaná na náš účet alebo na účet dopravcu. Po nákupe je nutné priložiť kartu k zariadeniu dopravcu (čítačke kariet) po 5 hodinách od zrealizovania nákupu., aby sa kredit aktualizoval na dopravnej karte. Objednávka je spravidla aktivovaná v zariadeniach dopravcu do 4 hodín od nákupu (u niektorých dopravcov aj skôr). Zariadenia dopravcu sú čítačky dopravných kariet v palubnom počítači pri prímestských linkách alebo na označovačoch cestovných lístkov vo vozidlách MHD. V Ubiane vidíte informáciu Čaká na priloženie karty a sumu dobitého kreditu. V prípade, ak ku zápisu sumy zakúpeného kreditu neprišlo, nebola táto informácia ešte nahratá do zariadení dopravcu. Skúste prosím neskôr priložiť kartu k zariadeniu.
Upozornenie: zápis kreditu na kartu je možný v autobuse alebo na kontaktnom mieste dopravcu, u ktorého ste si zakúpili kredit v eshope.
Ak problém so zápisom kreditu pretrváva, prosím kontaktujte nás na info@ubian.sk. V správe uveďte SNR číslo karty, číslo objednávky, meno a priezvisko držiteľa karty.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ DOBITÝ KREDIT?

Objednaný a zaplatený kredit na karte nie možné stornovať. Po zaplatení objednávky sa informácia o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade, ak z nejakých dôvodov nemôžete precestovať kredit, môžete navštíviť kontaktné miesto dopravcu a požiadať o zrušenie karty a vrátenie kreditu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ ZAKÚPENÉ PCL (ČASOVÝ LÍSTOK)?

Zaplatená objednávka PCL môže byť vystornovaná, len ak začiatok platnosti daného PCL nastane až minimálne o jeden deň (najskôr druhý deň po zakúpení). To znamená, že ak PCL už je platné, alebo platí od zajtrajšieho dňa, storno už nie je možné. Po zaplatení objednávky sa informácia o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade nejasností, napíšte na mail info@ubian.sk, radi vás informujeme. Podmienky storna sa riadia prepravnými podmienkami dopravcu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ KÚPU NOVEJ KARTY?

Objednávka novej karty nemôže byť stornovaná, lebo pokyn na výrobu karty už danému dopravcovi bol zaslaný v čase potvrdenia objednávky a karta je prijatím objednávky už v systéme personalizovaná na meno objednávateľa. Dopravná karta s personalizovanými údajmi (meno, priezvisko, typ karty, platnosť a typ zľavy) je zhotovená podľa osobitných požiadaviek objednávateľa a určená osobitne pre tohto jedného objednávateľa. Po prevzatí karty, môžete kartu zrušiť na kontaktnom mieste príslušného dopravcu a neprecestovaný kredit vám bude vrátený späť dopravcom.

MOŽNOSŤ PLATBY CEZ GOOGLE PAY, APPLE PAY

Aktuálne neponúkame možnosť zaplatiť za produkty v eshope cez GooglePay alebo ApplePay. Akonáhle bude táto možnosť prístupná na platobnej bráne banky, uvidíte ju pri spôsobe výberu platby.

MUSÍM MAŤ DOPRAVNÚ KARTU PRI KONTROLE V AUTOBUSE?

Cez Ubian si zakúpite časový lístok a máte aktuálnu informáciu o platnosti časového lístka. V aplikácii máte informácie o svojej dopravnej karte, platnosti časového lístka alebo výške kreditu. Stále však je potrebné nosiť plastovú dopravnú kartu so sebou a preukazovať svoj časový lístok prepravnej kontrole v autobuse alebo vodičovi.

MOŽNOSŤ POUŽIŤ DOPRAVNÚ KARTU NA CESTOVANIE U INÝCH DOPRAVCOV

Väčšina dopravcov je zapojená do vzájomného zúčtovania dopravných kariet. To znamená, ak máte vydanú kartu tu uvedeného dopravcu, môžete svoju kartu použiť na platbu cestovného aj v autobusoch všetkých zapojených dopravcov. Zoznam dopravcov, ktorí si vzájomne uznávajú elektronické peňaženky na dopravných kartách:
• ARRIVA Michalovce
• ARRIVA Trnava
• BUS Karpaty Stará Ľubovňa
• Dopravný ponik mesta Banská Bystrica (len karty vydané SAD Zvolen a SAD Lučenec)
• Dopravný podnik mesta Košice
• Dopravný podnik mesta Prešov
• DZS - M.K.Trans
• Eurobus Košice
• MDS Považská Bystrica
• SAD Dunajská Streda
• SAD Humenné
• SAD Lučenec
• SAD Poprad
• SAD Prievidza
• SAD Prešov
• SAD Trenčín
• SAD Zvolen (iba karty vydané SAD Lučenec)
• SAD Žilina
• Slovak Lines (karty vydané Slovak Lines môžu byť použité u iných dopravcov)

C. preukaz študenta a prolongácia zľavy

MÁM PREUKAZ ŠTUDENTA / PREUKAZ ŽIAKA

Ak vlastníte Preukaz študenta vysokej školy alebo Preukaz žiaka základnej alebo strednej školy, môžete si v aplikácii UBIAN v časti Môj Ubian jednoducho registrovať svoj preukaz. Budete mať v mobile aktuálne informácie o platnosti zľavy na dopravu. Rovnako jednoducho si môžete dobíjať kredit alebo kupovať PCL v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup v eshope (viď časť ESHOP).

MÔŽEM SI PROLONGOVAŤ ZĽAVU NA DOPRAVU CEZ APLIKÁCIU?

Áno, ak vlastníte Preukaz žiaka základnej alebo strednej školy, môžete si v aplikácii Môj Ubian po registrácii svojho preukazu jednoducho prolongovať zľavu na dopravu. Možnosť prolongácie nájdete v Môj Ubian v časti Preukaz študenta. Táto možnosť neplatí pre držiteľov Preukazu študenta vydaných vysokou školou.

MÔŽEM SI DOBIŤ KREDIT ALEBO KÚPIŤ ČASOVÝ LÍSTOK AJ NA PREUKAZE ŠTUDENTA/ŽIAKA?

Áno, ak si pridáte Preukaz žiaka alebo Preukaz študenta do Ubianu, môžete si dobíjať kredit alebo kupovať časový lístok v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian. Aktuálny zoznam dopravcov nájdete v záložke Spolupráca. Podmienkou je tiež aktivácia dopravnej peňaženky na preukaze a zaplatenie prolongačného poplatku.

D. sms lístok

AKO FUNGUJE SMS LÍSTOK PRE MHD A ŽELEZNICE?

Kúpiť SMS lístok je služba, ktorá uľahčuje cestujúcemu zaslať správu na kúpu SMS lístka a to priamo výberom konkrétneho SMS lístka a odoslaním jedným klikom. Pri zapnutej lokalizácii sa vám zobrazí mesto, kde je možné cestovať so zakúpeným SMS lístkom. SMS lístok je odoslaný štandardne ako keby ste poslali SMS správu na dané číslo. Po odoslaní vám príde do správ spätná SMS so zakúpeným cestovný lístkom (nie do aplikácie). Pre zakúpenie SMS lístka na železniciach, si zvoľte vo výbere Vlaky.

E. ZELENÉ KILOMETRE

VERNOSTNÝ PROGRAM ZELENÉ KILOMETRE

Vernostný program Zelené kilometre pripravujeme v spolupráci s dopravcami. Informácie o vernostnom programe ako aj zoznam zapojených dopravcov nájdete na stránke Zelené kilometre, rovnako aj Pravidlá vernostného programu.

VIAC KARIET, NA KTORÚ KARTU SA ZBIERAJÚ ZELENÉ KILOMETRE

Cestujúci si priradí do Môj Ubian svoju Dopravnú kartu a automaticky získa možnosť zbierať kilometre za cestovanie v mestskej a prímestskej doprave zapojeného Dopravcu. Ak pri pridaní karty sa meno a priezvisko držiteľa pridanej Dopravnej karty zhoduje s menom a priezviskom prihláseného užívateľa, tak pridaná karta sa označí ako “vlastná”. Karta môže byť pripojená ako “vlastná” len k jednému účtu. V prípade, že iný užívateľ pridá kartu, ktorá už je pripojená ku inému účtu ako vlastná a zároveň sa meno zhoduje, tak aplikácia zobrazí upozornenie. Ku Dopravnej karte budú zobrazené informácie: Počet zelených kilometrov a Ušetrené CO2.
Ku Ubian účtu v rámci Vernostného konta budú zobrazené informácie: Počet zelených kilometrov, Ušetrené CO2, Status, Odznaky. Užívateľ môže mať viac vlastných kariet. Do Vernostného konta sa kumulujú zelené kilometre zo všetkých pripojených kariet. Do Vernostného konta sa budú započítavať sumárne zelené kilometre na “vlastných kartách”.
Ak sú ku účtu pripojené aj karty iných držiteľov, tieto sa nezapočítavajú do Vernostného konta užívateľa.